آموزش نصب ویندوز لینوکس

آموزش نصب ویندوز لینوکس

 

شروع
راهنمای نصب قدم به قدم لینوکس
fedora :
راههای زیادی برای اغاز نصب فدورا وجود دارد از جمله
boot از روی CD ، فایل های FTP ،HTTP ،از روی یک هارد دیگر(هارد رو هارد کردن) و بسیاری روشهای دیگر.
شاید متداول ترین روش نصب، وارد کردن
CD های نصب در داخل کامپیوتر و راه اندازی مجدد ان از روی CD ها باشد.ما در طول این راهنما فرض میکنیم که شما نصب فدورا را با استفاده از CD های نصب انجام می دهید.

 

طریقه ی بالا آمدن سیستم از روی CD

 

سیستم را روشن کرده و کلید دلیت را فشار دهید وارد setup سیستمتون می شوید و از اونجا فرست بوت دیبایس first boot device را بزاری رو سی دی رام بعد تغییرات را سیو کرده و خارج می شوید.
بعد از اینکه
CD اول را داخل کامپیوتر گذاشتید و کامپیوتر از روی CD بالا امد

 

طریقه ی بالا آمدن سیستم از روی CD

 

 صفحه fedora core را مشاهده می کنید .بازدن enter مراحل کار را ادامه دهید.
بعد از ان ازشما سوال می شود که ایا سالم بودن
CD ها رو چک کند یا نه،معمولا این test،پیشنهاد خوبیست، به خصوص اگر از درستی CD ها اطمینان نداشته باشید.و همچنین مانع از این می شود که در هنگام نصب به علت خرابی CD ها دچار وقفه شوید.
اگر قبلا برنامه درستی
CD ها رو تصدیق کرده است در این صورت نیاز به test مجدد نیست و می توانید ادامه دهید.

 

در اینجا نصب برنامه اغاز می شود.این اولین صفحه در نصب گرافیکی است.همانطور که خواهید دید تمام صفحات نصب دارای طرح بندی یکسانی هستند.هر مرحله نصب شامل یک متن توضیحی کمکی برای ان مرحله است.(این یکی از مزیت های این نسخه از لینوکس نسبت به نسخه mandrake می باشد.)
برای ادامه
next را فشار دهید.

 

 

 

Language Selection
در ابتدا شما نیاز دارید ، زبانی را که در حین نصب استفاده می کنید انتخاب کنید.این زبان همچنین زبان پیش فرض نصب شده برای سیستم عامل بعدی می باشد.بعدا می توانید زبانهای دیگری را برای نصب انتخاب کنید. که به طور پیش فرض خود سیستم عامل لینوکس زبا انگلیسی را قرار داده است.

 

 سپس شما نیاز به انتخاب نوع صفحه کلید مورد استفاده تان را دارید. که به طور پیش فرض انگلیسی را انتخاب می کند .

 

 

 

Mouse Configuration
اغلب اوقات برنامه نصب به صورت خود کار نوع
mouse مورد استفاده را انتخاب می کند.و در این صورت نیازی به تغییر ان نخواهید داشت.

 

 

 

The Search Begins...
پس از اینکه
next را در صفحه Mouse Configuration زدید، برنامه شروع به جستجوی نسخه های قبلی فدورا (و یا ردهت) می کند.

 

 

 

Disk Setup
این مرحله مهم ترین و حساس ترین قسمت نصب است:پارتیشن بندی دیسک.
در ابتدا باید بگویم اکثر کاربران معمولی لینوکس(به ویژه کاربران جدید) نیازی ندارند که درباره
RAID یا LVM نگران باشند.بنا بر این شما می توانید این دو گزینه را در نظر نگیرید.
اگر فدورا را به تنهایی روی یک درایو هاردتان نصب می کنید باید از گزینه پارتیشن بندی خودکار استفاده کنید.اگر نصب دو گانه فدورا را در کنار ویندوز یا سیستم عامل دیگری انجام می دهید باید قبل از شروع یک پارتیشن خالی ایجاد کنید. برای خالی کردن یک پارتیشن روی اون پارتیشن کلیک کرده و پارتیشتن رو با کلیک بر روی گزینه دلیت دلیت می کنیم.

 

و حال نیاز است که این پارتیشن که حد اقل 10 گیگابایت فضاست رو به سه بخش root و boot و swap  تقسیم بندی کنیم.( یه قسمت دیگه به نام home هم باید باشه که چون اون مانند my document  عمل می کنه اگه مالان به اون یه فضای خاصی رو اختصاث بدیم دیگه نمی تونیم فضایی رو از اون بگیریم یا به اون بدیم ولی اگه نه هیچ فضایی رو به اون اختصاص ندیم اون قادره که همه فضای مورد نیاز ما برای home  رو تامین کند پس ما این جا فضایی رو به اون اختصاص نمی دهیم .)

 

حالا برای ساختن اون سه مورد بالا بر روی دکمه free   کلیک کرده و new  را می زنیم در قسمت mount point >>>> /boot  را انتخاب می کنیم و در قسمت file system type  >>>> ext3   را انتخاب می کنیم و سایز رو هم 100 مگ قرار می دهیم و کلید ok  را کلیک می کنیم

 

و دوباره کلید new  را می فشاریم این بار برای انتخاب swap در قسمت file system type>>>> swap را انتخاب می کنیم و سایز اون رو حدودا دو برابر RAM کامپیوتر مان قرار می دهیم .

 

دوباره new  را کلیک کرده و این بار برای انتخاب root   در قسمت mount point >>>> / را انتخاب می کنیم (/ همان root است ) و گزینه آخر را انتخاب می کنیم >>> Fill to maximum a low able size

 

اگر در حین کار اشکال پیدا شد گزینه ادیت را میزنیم و دوباره شورع به انجام کار می کنیم .
مجموعه اصطلاحات: در لینوکس درایوهای هاردتان به این ترتیب نامگذاری می شوند:(شماره)(حرف)
hd .حرف به محل مربوطه در درایو کامپیوتر اشاره می کند. و شماره نیز به پارتیشن درایو اشاره می کند.به عنوان مثال اولین پارتیشن در اولین درایو IDE ، hda1 نامیده می شود.

 

 

 

 

 

Boot Loader Configuration
Boot loader به شما اجازه می دهد که سیستم عامل را اغاز کنید.همچنین به شما این اجازه را می دهد که در صورت داشتن بیش از یک سیستم عامل بر روی کامپیوتر، سیستم عامل مورد نظر را انتخاب کنید.در اینجا به راحتی می تواید از عناصر پیش فرض استفاده کنید. اولین گزینه را انتخاب می کنیم .

 

و قسمت بعد رو روی گزینه other  قرار می دهیم .

 

 

 

 

 

Firewall Configuration
دیواره های اتش خوب است همواره فعال باشند به ویژه اگر که یک ارتباط پهنباند دارید و یا در یک شبکه محلی هستید.بهتر است که در ساختار این قسمت تغییری ایجاد نکنید مگر اینکه بخواهید
web ،mail ، ویا FTP server را بر روی کامپیوترتان اجرا کنید. در این زمان تنها بر روی پروتکل مناسب کلیک کنید تا به ان اجازه دهید که از میان دیواره اتش عبور کند.به یاد داشته باشید که در اینجا سئوال می شود که چه نوع سرویس هایی اجازه ورود دارند نه اجازه خروج. بنا بر این اگر که می خواهید تنها به گشت و گذار در وب بپردازید و نمی خواهید که یک web server باشید، پروتکل HTTP را بدون تغییر بگذارید.

 

 

 

Additional Language Support
در اینجا باید انتخاب کنید که کدام زبان ،زبان پیش فرضی است که در کامپیوتر استفاده شده است.همچنین فرصت دارید در صورت تمایل زبان دیگری را برای اضافه شدن انتخاب کنید.

 

 

 

Time Zone Selection
اکنون باید یک منطقه زمانی مناسب را برای کامپیوترتان انتخاب کنید.برای این کار به دو طریق می توانید عمل کنید.یا میتوانید بر روی منطقه مورد نظر روی نقشه کلیک کنید و یا از لیست پایین نقشه منطقه زمانی مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 

 

Set Root Password
در دنیای لینوکس و یا یونیکس
root در واقع مدیر کامپیوتر محسوب می شود.(منظور همان Admin است).برای انجام کارهای مدیریتی تنها کافیست که root را اجرا کنید. اگر هنگام log on کردن root هم به صورت پیش فرض اجرا شود بسیار زیان اور است.این حالت نه تنها یک خطر امنیتی است بلکه ممکن است باعث شود شما در موقعیتی قرار گیرید که فایل ها و یا ساختار های اصلی کامپیوتر ناگهان تغییر یابند و یا به کل پاک شوند و کامپیوتر را بلا استفاده بگذارند.در این حالت مجبورید مجدد سیستم عامل را نصب کنید.

 

 

 

Package Group Selection
در این بخش از نصب شما قادرید بسته هایی را که مایلید روی کامپیوترتان نصب شوند، انتخاب کنید.برای کاربران جدید شاید این مرحله کمی گیج کننده باشد.در این حالت بهتر است تغییری در گزینه های پیش فرض ندهید.اگر مایلید بسته های منحصر به فردی را از هر گروه مورد نظر انتخاب کنید، تنها کافیست روی قسمت
details (جزئیات) کلیک کرده و سپس از میان لیست ارائه شده، بسته های مورد نظر را انتخاب کنید. که در این قسمت به دین صورت باید عمل کنید:

 

گزینه customize now  را انتخاب می کنیم و next  می کنیم                                                     در قسمت  desktop nriroments >>>>            KEDE desktop enriroment   را انتخاب می کنیم و در قسمت بعد applications همه را تیک می زنیم در قسمت development این سه گزینه را تیک میزنیم  development libraries  و development tools  و java development   در این قسمت آخر یعنی java development>>>>>options  را انتخاب کرده و از 11 تا 10 تا بیشتر تیک نخورده اون یکی که تیک نخورده هم تیک می زنین

 

در قسمت بد server نیازی به نصب نیست

 

در قسمت base system tools  >>>> system tools  را تیک می زنیم

 

و next  می کنیم

 

About To Install
اخرین فرصت برای بازگشت...
پس از کلیک کردن روی
next در این قسمت، فرمت شدن پارتیشن های دیسک اغاز شده و بسته های انتخابی نصب می شوند

 

 

 

Required Install Media
سپس برنامه نصب به شما یاد اوری می کند که برای تکمیل فرایند به هر 5
CD نیاز خواهید داشت.

 

Installation Complete!
در این قسمت عملیات نصب به پایان می رسد.

 

پس از اینکه عملیات نصب به پایان رسید و کامپیوترتان مجددا بالا امد،بایک صفحه رو برو میشوید
که کارهای اصلی زیر را شامل می شوند.

 

Welcome
License Agreement
Date & Time
User Accounts
باز هم باید یاد اوری کنم که ایجاد یک حساب کاربری بسیار مهم است.اگر بیش از یک کاربر از کامپیوتر استفاده می کنند می توانید برای هر یک حساب کاربری خاص خودش را ایجاد کنید.

Sound Card Setup
در اینجا می توانید کارت صوتی تان را در صورتی که توسط برنامه نصب شناخته شده است، تست کنید.در غیر این صورت می توانید وضعیت انرا تغییر رهید.

Additional CD"s
اغلب اوقات می توانید این صفحه را
skip کنید.

Finish Setup
حالا دیگر می توانید از لینوکس فدورای جدیدتان لذت ببرید.


نظرات شما عزیزان:

آرمین
ساعت21:43---6 فروردين 1392
منوي اصلي


صفحه نخست پست الکترونيک عناوين مطالب وبلاگ پروفايل مدير وبلاگ





موضوعات


آموزش ترفندهای کامپیوتر چند ترفند مهم در ویندوز تغییرنام کنترل پنل پنهان کردن یک فایل یا فولدر به شکلی جدید پاک کردن پسورد BIOS کلید های میانبر آموزش اسمبل(مونتاژ) کردن کامپیوتر آموزش بابیلون آموزش زبان اسمبلی آموزش فتوشاپ آموزش word 2007 آموزش word 2010 آموزش نصب ویندوز7 آموزش نصب ویندوز8 آموزش یاهو مسنجر آموزش flash mx آموزش php آموزش اکسل آموزش بانک اطلاعاتی (access) آموزش نصب ویندوز لینوکس آموزش جاوا اسکریپت آهنگ اس ام اس اس ام اس عاشقانه اس ام اس خنده دار اس ام اس ولنتاین





پيوند وبلاگ


عشق تنها عشق من سلنا نماینده فروش محصولات شرکت نروم افزاری ایمن درج آفاق آموزش ویژوال بیسیک به صورت درس ، نکته ، تست وب سایت گرافیک و مولتی مدیا وب سایت برنامه نویسی آموزش مطالب آموزش بیش از 100 نرم افزار کاربردی تفریح





تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش نرم افزارها ومطالب مهم و آدرس yasiamoozesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.




















نويسندگان


محمد امین سلیمی و محمد یاسین رضایی





امکانات


ورود اعضا:


نام:


وب:


پیام:


2+2


همه پیام (Refresh)





خبرنامه وبلاگ:

















خبر فوری : هواپیمای تهران – مشهد به سلامت به زمین نشست کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه هستند !


دریافت کد پیامک تصادفی





get code


http://albalu.ir/wp-content/uploads/logo.png


get code


http://albalu.ir/wp-content/uploads/logo.png


چت روم





منوي اضافه


جاي کد شما











آموزش نصب ویندوز لینوکس


آموزش نصب لینوکس











شروع


راهنمای نصب قدم به قدم لینوکسfedora :


راههای زیادی برای اغاز نصب فدورا وجود دارد از جمله boot از روی CD ، فایل های FTP ،HTTP ،از روی یک هارد دیگر(هارد رو هارد کردن) و بسیاری روشهای دیگر.


شاید متداول ترین روش نصب، وارد کردن CD های نصب در داخل کامپیوتر و راه اندازی مجدد ان از روی CD ها باشد.ما در طول این راهنما فرض میکنیم که شما نصب فدورا را با استفاده از CD های نصب انجام می دهید.











طریقه ی بالا آمدن سیستم از روی CD











سیستم را روشن کرده و کلید دلیت را فشار دهید وارد setup سیستمتون می شوید و از اونجا فرست بوت دیبایس first boot device را بزاری رو سی دی رام بعد تغییرات را سیو کرده و خارج می شوید.


بعد از اینکه CD اول را داخل کامپیوتر گذاشتید و کامپیوتر از روی CD بالا امد











طریقه ی بالا آمدن سیستم از روی CD











صفحه fedora core را مشاهده می کنید .بازدن enter مراحل کار را ادامه دهید.


بعد از ان ازشما سوال می شود که ایا سالم بودن CD ها رو چک کند یا نه،معمولا این test،پیشنهاد خوبیست، به خصوص اگر از درستی CD ها


آرمین
ساعت21:40---6 فروردين 1392
منوي اصلي

صفحه نخست پست الکترونيک عناوين مطالب وبلاگ پروفايل مدير وبلاگ



موضوعات

آموزش ترفندهای کامپیوتر چند ترفند مهم در ویندوز تغییرنام کنترل پنل پنهان کردن یک فایل یا فولدر به شکلی جدید پاک کردن پسورد BIOS کلید های میانبر آموزش اسمبل(مونتاژ) کردن کامپیوتر آموزش بابیلون آموزش زبان اسمبلی آموزش فتوشاپ آموزش word 2007 آموزش word 2010 آموزش نصب ویندوز7 آموزش نصب ویندوز8 آموزش یاهو مسنجر آموزش flash mx آموزش php آموزش اکسل آموزش بانک اطلاعاتی (access) آموزش نصب ویندوز لینوکس آموزش جاوا اسکریپت آهنگ اس ام اس اس ام اس عاشقانه اس ام اس خنده دار اس ام اس ولنتاین



پيوند وبلاگ

عشق تنها عشق من سلنا نماینده فروش محصولات شرکت نروم افزاری ایمن درج آفاق آموزش ویژوال بیسیک به صورت درس ، نکته ، تست وب سایت گرافیک و مولتی مدیا وب سایت برنامه نویسی آموزش مطالب آموزش بیش از 100 نرم افزار کاربردی تفریح



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش نرم افزارها ومطالب مهم و آدرس yasiamoozesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.













نويسندگان

محمد امین سلیمی و محمد یاسین رضایی



امکانات

ورود اعضا:

نام:

وب:

پیام:

2+2

همه پیام (Refresh)



خبرنامه وبلاگ:











خبر فوری : هواپیمای تهران – مشهد به سلامت به زمین نشست کارشناسان در حال بررسی علت این حادثه هستند !

دریافت کد پیامک تصادفی



get code

http://albalu.ir/wp-content/uploads/logo.png

get code

http://albalu.ir/wp-content/uploads/logo.png

چت روم



منوي اضافه

جاي کد شما







آموزش نصب ویندوز لینوکس

آموزش نصب لینوکس







شروع

راهنمای نصب قدم به قدم لینوکسfedora :

راههای زیادی برای اغاز نصب فدورا وجود دارد از جمله boot از روی CD ، فایل های FTP ،HTTP ،از روی یک هارد دیگر(هارد رو هارد کردن) و بسیاری روشهای دیگر.

شاید متداول ترین روش نصب، وارد کردن CD های نصب در داخل کامپیوتر و راه اندازی مجدد ان از روی CD ها باشد.ما در طول این راهنما فرض میکنیم که شما نصب فدورا را با استفاده از CD های نصب انجام می دهید.







طریقه ی بالا آمدن سیستم از روی CD







سیستم را روشن کرده و کلید دلیت را فشار دهید وارد setup سیستمتون می شوید و از اونجا فرست بوت دیبایس first boot device را بزاری رو سی دی رام بعد تغییرات را سیو کرده و خارج می شوید.

بعد از اینکه CD اول را داخل کامپیوتر گذاشتید و کامپیوتر از روی CD بالا امد







طریقه ی بالا آمدن سیستم از روی CD







صفحه fedora core را مشاهده می کنید .بازدن enter مراحل کار را ادامه دهید.

بعد از ان ازشما سوال می شود که ایا سالم بودن CD ها رو چک کند یا نه،معمولا این test،پیشنهاد خوبیست، به خصوص اگر از درستی CD ها اطمینان نداشته باشید.و همچنین مانع از این می شود که در هنگام نصب به علت خرابی CD ها دچار وقفه شوید.

اگر قبلا برنامه درستی CD ها رو تصدیق کرده است در این صورت نیاز به test مجدد نیست و می توانید ادامه دهید.







در اینجا نصب برنامه اغاز می


نازنین
ساعت20:02---1 ارديبهشت 1391
من نیز گاهی به آسمان نگاه می‌كنم
دزدانه در چشم ستارگان
نه به تمامی آنها
تنها به آنها كه شبیه ترند به چشمان تو


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

yasiamoozesh

محمد امین سلیمی و محمد یاسین رضایی

yasiamoozesh

http://yasiamoozesh.loxblog.com

آموزش نرم افزارها ومطالب مهم

آموزش نصب ویندوز لینوکس

آموزش نرم افزارها ومطالب مهم

به وبلاگ من خوش آمدید

آموزش نرم افزارها ومطالب مهم